Lackering av kökluckor

Om ditt kök bli gammal , men det är inte skadad , kan några kosmetiska förändringar vara värt besväret. Men du behöver inte ersätta hela köket . Redan med några enkla knep kan det gamla köket optiskt som ny.
Vi sprutmålar era köksluckor, garderobsluckor eller dörrar med fantastiskt resultat.

Förnyar gamla köksluckor

1. Kontakta oss via e-post eller telefon. Beskriv vad det är ni vill ha måla eller lacka. Ni väljer fritt färger ur NCS:s färgskala (har du ingen NCS-färgkarta får du naturligtvis låna hem en utav våra).
  2. Era köksluckor tvättas rena från fett. Alla skador som uppstått vid normalt slitage spacklas och slipa, alla ytor och kanter slipas. Vi grundlackerar och mellan-slipar alltid luckan innan den lackeras i den kulör ni valt.
  3. Vi demonterar, hämtar och levererar ditt objekt efter överenskommelse.

Omlackering av luckor

Din lucka

cded06f59d1c46d28a52a832d8ae751cjpg

Ge köket en mer personlig touch. Vi omlackerar alla typer av köksluckor och lådfronter samt köksbänkar och köksmöbler

a10c81e61d9a40549ff1fd8172e4ed50jpg

Priset för en ommålning av köksluckor  beror på hur luckan ser ut, vilket skick den är i. Skicka oss gärna bilder så kan vi lättare ge ett exakt prisförslag. Vi skiljer på stor och liten lucka, stor lucka är över 160 cm och övriga är små

Lackering av befintliga skåp kan ändra utseendet

Sprutmålning av skåp är ett kostnadseffektivt sätt att få din befintliga skåp tillbaka till livet. Lägga till nya luckor och lådfronter samt ny hårdvara kan helt ändra utseendet och känslan av skåp du redan har i ditt kök eller badrum. De flesta typer av skåp kan sprutmålas och vi erbjuder våra kunder en uppsjö av färger och utföranden. Vi kan också matcha objekt med befintliga köksluckor och möblers färg. Och kan också matcha de flesta skåpsdörrar och köksluckor och lådfronts profiler. Vad detta innebär för dig är att du kan lägga till, reparera eller byta skåp någonstans i ditt kök och få det att matcha.

Miljövänlig Renovering

När ni planerar ett köks renovering bör ni säkerställa att de mest miljövänliga produkterna och materialen används. Ni bör även i bästa mån se över möjligheterna att restaurera befintliga köksmöbler och köksluckor istället för att köpa nya. Om ni inte själva är skickliga hantverkare så gör ni bäst i att överlåta det arbetet till oss en professionell lackeringsfirma.

Det mest miljövänliga alternativet när man renoverar ett kök är att återanvända de befintliga skåpen och köksluckorna i projektet. Även om detta kan verka vara i konflikt med planen att ge rummet ett helt nytt utseende så är det i själva verket enkelt att ge möbler och köksluckor ett nytt utseende vars kvalitet överträffar originalarbetet. Ni kan alltså begränsa er till att köpa nya köksluckor och behålla den befintliga skåpstommen.

Förnya ditt kök

Men det här är endast möjligt om ni planerar att behålla eran nuvarande skåp layout. Men ni kanske inte ens behöver köpa nya köksluckor och lådfronter. Att lacka om köksluckor och möbler har blivit populärt i Sverige och branschen växer så det knakar. Köksluckorna ges nytt liv genom att den befintliga finishen slipas ned och ny färg och lack appliceras. Detta är det mest klimat-smarta alternativet och ger er ett bredare färgutbud samt bättre kvalitet på arbetet.